08-02-2018 - Pedraforca
09-02-2018 - Estat del Piri Oriental avui 8 febrer
08-02-2018

El fred dels darrers dies ha permès aguantar el bon gruix de neu que ha caigut al Montseny. Sabent que per la banda de Viladrau, des del Coll de Bordoriol, hi ha pujat força gent i que hi ha molt i bona neu, em resisteixo i prenc la opció de Collformic.

A quarts de cinc de la tarda comença a nevar i a tapar-se. Pujo per la ruta normal sense problemes fins al Pla de la Barraca on la neu és abundant. Pujada amb neu contínua des de la carretera però impossible de baixar si no es fa per la pista forestal. Remunto la pala que mena al Turó Gros i continuo pel llom més suau amb unes cornises a sobre espectaculars. Arribo al cim sol i les poques clarianes que s'arriben a obrir, es tornen a tapar de nou i torna a nevar altra vegada. Després d'immortalitzar el moment amb unes fotos, trec pells i inicio la suau baixada en direcció a Sant Segimon.
Molta i molta neu, i a més, pols. Llàstima que a aquest tram li falta una mica d'inclinació.
Abans d'arribar a Collsaprunera em decanto avall per un pati de falgueres. Gairebé no m'ho puc creure. Curta però genial baixada amb un pam de neu nova sobre una bona base compactada.
Torno a posar pells sota una intensa nevada, prenc la pista de Sant Segimon però la deixo al cap de poc per pujar directament al Turó d'en Bessa. Malauradament no em queda més temps per tornar a pujar Matagalls i trec pells per fer la darrera baixada seguint la pista fins pràcticament arribar a la carretera.
Un consell, si voleu anar-hi, aneu-hi demà.